Lepas Kecoh Kisah Cerai Isteri Sarat Mengandung 7 Bulan, Wanita Ini Pula Dedah Sesuatu Yang Mengejutkan Pasal ‘PU’!

Sekarang ni panas dengan kisah seorang Pencetus Ummah yang menceraikan isterinya ketika isterinya sarat mengandung.

Cerita mengenai PU Abu Sufyan jadi kecoh selepas dia mengaku yang dia menceraikan isterinya yang ketika ini sedang hamil 7 bulan semata-mata untuk mengahwini seorang wanita berstatus janda anak satu.

Sumber : Google

Namun, belum reda isu tersebut timbul lagi satu isu berkaitan PU tersebut.

Perkongsian wanita ini di facebook menceritakan mengenai anaknya yang dibuli dan diaibkan PU Abu di hadapan kelas sehingga menyebabkan anaknya diejek dan terpaksa menukar sekolah agama.

Malah katanya, PU Abu ketika itu boleh memberi alasan dia sekadar bergurau dan tidak nampak riak bersalah atas apa yang dia lakukan.

“Ustaz ni suruh anak aku ke depan kelas n ustaz ni bukakkan baju melayu ank aku smpi nmpk tetek dia. Pastu dia blh perah tetek ank aku dpn 1 kelas sambil….”

Tgh scroll2 FB. Tetiba nmpk posting kt FB psl ustaz PU Abu Sufyan ni. Kisah ttg dia ceraikan isteri yg br 2 bln dinikahi semata2 mengejar si janda @ ibu tunggal. Kesian pd si isteri n anak yg bakal dilahirkan.

Aku sdri prnh ada peristiwa hitam dgn PU Abu ni. Ank aku, Akmal Hareez prnh dimalukan dalam kelas sewaktu beliau beliau mengajar di Sekolah Agama Al Furqan Bandar Baru Selayang. Apa yang aku nak ceritakan ni bukan sbb nak aibkan dia tp aku bengang dengan ego n sikap dia masa tu.

Alkisah terjadi pd tahun 2016, ketika ank aku drjh 3. Dia selalu menangis n mengadu pd aku krn kerap dibuli oleh ustaz ni. Pd mulanya aku malas nk amik peduli sgt aduan ank aku. Sbb aku fikir ank aku ni manja sgt. Tp bila sampai 1 thp dia dh x nk pegi sklh aku pun mula lah marah.

Aku pn tnya pendapat mak aku. Mak aku ckp mende ni x blh dibiarkan n kena mengadap ustaz ni. So aku, suami n mak aku pn pergilah ke sekolah. Sblm tu minta izin dgn ketua guru di sklh agama tu skali. N ketua guru tu pun terkejut dgn aduan ank aku.

Oh ya… ank aku ni jenis bambam orgnya. Ustaz ni suruh anak aku ke depan kelas n ustaz ni bukakkan baju melayu ank aku smpi nmpk tetek dia. Pastu dia blh perah tetek ank aku dpn 1 kelas sambil suruh satu gelakkan n standby baling botol air pd ank aku. Menggigil ketakutan ank aku waktu tu. Yela anak aku tu walaupn br darjah 3 tp bdn dia agk besar…

Bila ustaz ni dipanggil ke bilik guru, mak aku pn soal la kenapa buat macam tu. Oh ya… mak aku ni bekas penolong kanan n bekas cikgu disiplin. So dia mmg tau semuanya etika seorang guru. Ustaz tu selamba je ckp dia nk bergurau. Maka makin marahla ketua guru tu bila dgr jawapan selamba ustaz ni. Lgsg x de rasa bersalah aibkan ank aku smpi thp mcm tu.

Endingnya dia minta maaf itupn slps diminta oleh ketua guru tu. Nmpk sgt dia bengang n tercalar ego time tu. Tp kesan yg dia buat pd ank aku tu menyebabkan ank aku diejek sehingga aku terpaksa tukarkan dia ke sekolah agama yg lain. Aku pn x faham kenapa perlu dia aibkan ank aku sampai macam tu sekali pdhal dia seorang ustaz.

Tp kini bila baca psl ustaz ni, aku sdr yg dia pn hanya hamba Allah yang biasa. Bukannya maksum. Cuma aku ralat dia masih x berubah.

Perkongsian wanita di facebook mendapat 2.8k reaksi dan 1.8k shares. Malah rata-rata netizen mengecam tindakan Abu Sufyan yang disifatkan sebagai melampau lebih-lebih lagi seorang yang dilabel sebagai ustaz.

Tak terhenti setakat itu sahaja, komen daripada wanita ini turut mengejutkan ramai netizen selepas dia mendedahkan perangai sebenar PU tersebut.

Min tak berani nak sebelahkan mana-mana pihak, cuma lebih baik PU terbabit tampil dan jelaskan situasi sebenar. Supaya keadaan akan lebih jelas.

sumber

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.