Tag Archives: baru

Awas! Scammer Ada Taktik Baru Untuk Jerat Mangsa

Ewah ewah! Korang tahu tak scammer dah ada taktik baru nak attack korang? Mentang-mentang tengah kecoh nak keluarkan RM10k dari KWSP, pandai ya nak kelentong orang. So, cara diorang nak tipu adalah dengan call korang dan cakap yang korang ada kontak rapat dengan kes positif Covid-19. Lepas tu, diorang akan minta korang untuk beri maklumat kad kredit dan bayar RM150. …

Read More »

[TERKINI] Pecah Rekod Kes Tertinggi Lagi! 432 Kes Baru Covid-19 Dilaporkan Hari Ini!

Sebentar tadi, Kementerian Kesihatan Malaysia memberitahu sebanyak 432 kes baru telah dilaporkan hari ini (5 Oktober 2020) menjadikan jumlah keseluruhan kes setakat ini adalah sebanyak 12,813 kes. Daripada 432 kes ini 429 adalah kes tempatan dan 3 kes import. Jumlah kes aktif dengan kebolehan jangkitan pula adalah sebanyak 2336 kes. Manakala 32 pesakit berada di ICU dan 8 kes memerlukan bantuan pernafasan. Tiada kes kematian …

Read More »

Tak Tahu Apa Tujuan Dia Kahwin Dengan Saya,Baru Tahu Satu Perkara. Patutla Selama saya Ngandung Dia Macam Tak Kisah!

Saya baru kahwin pertengahan tahun lepas dan alhamdulillah tengah tunggu hari nak sambut kelahiran anak pertama. Diharap dengan lahirnya anak ni bawa sejuta rahmat dalam keluarga. Saya teruja, gembira dan dalam masa yang sama takut. Takut mengenangkan apa yang bakal saya hadapi selepas anak ni lahir. Suami saya kerja outstation, cuma weekend ada kat rumah. Tu pun hari ahad full …

Read More »

Kalimah Allah Pada Telinga Bayi Baru Lahir

Sepasang suami isteri bukan sahaja teruja menyambut kelahiran anak kelima mereka, malah lebih istimewa, kedua-dua telinga bayi yang baru dilahirkan itu juga mempunyai tulisan menyerupai kalimah Allah SWT. Mohd Zamri Ibrahim, 45, atau lebih sebagai Z Zamri berkata, keistimewaan yang dimiliki oleh anak bongsu daripada lima beradik itu disedari oleh isterinya, Fazilawati Ismail, 41, sehari selepas anak mereka dilahirkan. Katanya, …

Read More »

GEMPAR! Remaja 18 Tahun Campak Bayi Baru Dilahirkan Dari Tingkat 13 di Georgetown!

Kerana bimbang diketahui keluarga seorang remaja tergamak bungkus bayi yang baru lahir sebelum dicampakkan melalui tingkap rumah yang terletak di tingkat 13. Kejadian ini berlaku di sebuah apartmen di Bandar Baru Farlim, Air Itam, Georgetown, pagi tadi. Menerusi Harian Metro, ibu yang merupakan pelajar kolej dan teman lelakinya masing-masing berusia 18 tahun ditahan bagi membantu siasatan. Dia ditahan di rumahnya …

Read More »