Tag Archives: jadi

Menantu nak lepas gian ambil gambar, jenuh pujuk mentua jadi model… tak pakai gincu pun tak apa- “Tengok-tengok mak keluar pakai macam tu”.

ANTARA golongan terjejas sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) tentunya mereka yang berkhidmat dalam bidang fotografi. Dalam tempoh itu, banyak majlis perkahwinan ditunda dan dibatalkan, sekali gus memberi impak kepada pendapatan mereka. Menurut seorang jurufoto, Mohamad Fitrin Ruslee, 31, dia turut mengalami nasib sama. Disebabkan kelapangan waktu sepanjang tempoh ini juga, dia tampil dengan satu idea unik untuk menyatukan ibu mentua, …

Read More »

Berulang kali jadi mangsa cabul abang kandung, tambah sedih ibu bapa tak peduli… siap minta jangan heboh-heboh – “Mana mungkin aku memaafkan” – Viral

ISU jenayah seksual bukanlah sesuatu yang boleh dipandang ringan atau didiamkan. Pencabulan juga dikategorikan sebagai jenayah seksual, yang mana sebenarnya lebih ramai mangsa mengalaminya tanpa disedari. Jangan terkejut jika dikatakan majoriti pelakunya adalah individu yang rapat dengan mangsa, justeru situasi ini sedikit sebanyak menimbulkan rasa trauma memandangkan kebarangkalian untuk gangguan tersebut berulang adalah sangat tinggi. Menerusi coretan di laman IIUM …

Read More »

Cantik, penyayang pula! Gadis ini tak kekok urus 70 ekor kerbau, ikut jejak nenek jadi penternak haiwan – “Jangan pandang rendah orang buat kerja kampung” – Viral

BIARPUN ada segelintir individu yang memandang rendah terhadap dirinya, gadis ini tidak pernah berasa malu untuk menjadi penternak haiwan. Menurut Nadia Yusof, 19, dia seronok menguruskan haiwan seperti kerbau, lembu dan rusa di sebuah ladang milik keluarganya di Kuala Nerus, Terengganu. “Saya dah bermula sejak umur lima tahun lagi. Memang keturunan saya bela kerbau. Saya merupakan generasi keempat, ia dimulakan …

Read More »

Gadis Subang Jaya jadi mangsa banjir di Kelantan, perjelas foto ‘seronok main banjir’ siap guna pelampung – “Dulu takut keluar rumah, sekarang saya dah biasa” – Viral

BANJIR yang melanda di Kelantan sejak minggu lalu secara tidak langsung menyebabkan seorang gadis mendapat tumpuan. Beberapa foto menunjukkan seorang gadis sedang menggunakan pelampung sambil tersenyum sinis di kawasan perumahan ketika banjir mencecah paras pinggang. Salah satu daripada empat gambar tersebut menunjukkan gadis itu memakai pelitup muka. ARTIKEL BERKAITAN: Padah nak gambar meletop punya pasal… baju pengantin lencun, duit melayang,”Habis …

Read More »

Wanita Bersalin Di Stesen LRT, Pekerja Rapid KL Jadi Bidan

Macam tak percaya, tapi tu lah yang terjadi di Stesen LRT Puchong Prima semalam. Tanpa disangka-sangka, seorang ibu tiba-tiba rasa nak bersalin di stesen berkenaan kira-kira jam 6.30 petang. Nasib baik ada beberapa orang pekerja Rapid KL sedang berehat di kawasan tersebut. Kalau nak tahu, diorang lah yang jadi ‘bidan terjun’ dan bantu ibu ni bersalin. Salah seorang daripada mereka, …

Read More »