Tag Archives: kereta

Tak sia-sia rajin membebel di TikTok, remaja 17 tahun kumpul duit sampai mampu beli Velfire – “Ada orang pernah hina kereta umi nazak” – Viral

IMPAK populariti yang diraih menerusi TikTok, seorang pelajar membuktikan bahawa aplikasi itu mampu menjana wang jika dimanfaatkan sebaiknya. Menurut Nurin Lofa Adrianna Kirana, 17, hasil ulasan berbayar yang dibuat selama ini, dia sudah berjaya membeli dua buah kereta. Pada tahun lalu dia membeli sebuah kereta terpakai keluaran tempatan dan pada minggu lepas dia sekali lagi tersenyum apabila berjaya memiliki sebuah …

Read More »

Alang-alang kena langgar, bapa suruh anak ‘conteng’ kereta! Selepas 45 minit, hasilnya tak macam karya kanak-kanak biasa umur 9 tahun – Viral

Alang-alang kena langgar, bapa suruh anak ‘conteng’ kereta! Selepas 45 minit, hasilnya tak macam karya kanak-kanak biasa umur 9 tahun – Viral

USIANYA baru mencecah sembilan tahun, namun lukisan ‘doodle’ karya kreativitinya begitu menakjubkan! Kanak-kanak cilik ini menjadi perhatian ramai selepas bapanya memuat naik lukisan doodle pada kereta yang dihasilkannya, di laman Facebook miliknya dan Facebook Doodle Malaysia. “Ni hasil untuk 45 minit… biar kering betul-betul dulu. Alhamdulillah tak hujan… cantik dah kereta Umi,” demikian kapsyen pada posting tersebut yang sehingga kini …

Read More »

Kisah ‘bawa jenazah guna kereta dari KL ke Bera,Pahang’ Kerana Tiada Wang Bayar Sewa Van Jenazah

SAYU kisah waris yang sanggup membawa pulang jenazah seorang lelaki berusia 52 tahun dari Kuala Lumpur ke Bera, Pahang pada minggu lalu menaiki kereta dengan cara membaringkan kerusi hadapan kerana tidak mampu membayar sewa van jenazah. Rancangan itu bagaimanapun tidak diteruskan apabila Skuad Pengurusan Jenazah Malaysia (SPJM) membantu menguruskan jenazah sehingga selamat dikebumikan, dan segala kos ditanggung skuad tersebut. Namun, …

Read More »

Bapa Berkeras Nak Redah Banjir Guna Kereta Sebelum Anak-anak & Isteri Lemas ‘Ditelan’ Arus Deras

Sekarang ni memang tengah musim panas, tengah malam pun walaupun dah pasang aircond, bahang dia tetap terasa. Tapi di Yaman lain pula, dorang sekarang tengah dilanda banjir teruk. Kalau korang nak tahu, setakat ini je, banjir yang melanda negara tu dah meragut nyawa 130 orang dan musnahkan lebih 260 rumah. Bila rumah dilanda banjir, tentulah benda pertama yang kita nak buat adalah …

Read More »

“Mangsa patutnya dihantar ke rumah nenek” – Anak 4 Tahun Meninggal Lepas Tertinggal Dalam Kereta Selama 10 Jam Ayah Kerja

Seorang kanak-kanak berusia empat tahun maut setelah ayahnya tanpa sengaja membiarkannya di dalam kereta selama sepuluh jam di tempat kerjanya dekat Bukit Makmur, Sungai Lalang, Sungai Petani pada 13 Ogos. Ayahnya hanya menyedari anak perempuannya berada di dalam kereta ketika dia habis bekerja dan mahu pulang ke rumah pada pukul 6.20 petang. Ketua Polis Kuala Muda, Asisten Komisioner Adzli Abu …

Read More »