Tag Archives: sebab

“Orang cakap saya tak perlu buat video sebab gemuk” – Ramai followers, kecaman pun banyak… gadis berbadan ‘comel’ tak akan berhenti main TikTok – Viral

APABILA menampilkan diri secara terbuka di media sosial, kita pastinya tak terlepas menjadi bahan pandangan netizen. Sudah menjadi lumrah, ada yang suka, ada pula yang membenci sehingga sanggup meninggalkan pelbagai komen jahat. Bagi Raihan Farhana Abdullah, 19, dia yang memiliki berat badan 178 kilogram (kg) tidak terlepas menerima komen kecaman di aplikasi TikTok. Aktif menghasilkan video sejak 2018, dia yang …

Read More »

Dulu rasa nak lemaskan diri sebab wajah disamakan dengan beruk, kini pemuda ini dah ‘move on’ – “Saya masih bernilai, ada maruah” – Viral

MANUSIA diciptakan tidak sempurna, masing-masing ada kelebihan dan kekurangan tersendiri. Namun, sebarang kelemahan manusia termasuklah pada paras rupa tidak boleh dijadikan sebab untuk kita menghina orang lain. Begitulah yang dialami seorang remaja lelaki yang pernah dibuli sewaktu zaman sekolahnya, selama beberapa tahun. Berkongsi pengalaman kepada mStar, pemuda berkenaan, Mohd Nizam Ahmad Saufi berkata, dia menjadi mangsa buli semasa belajar di …

Read More »

Mulanya keliru sebab ‘cantik’, foto tunang pemuda ini buat ramai frust sampai hilang 6,000 followers Instagram – “Suara saya jantan habis” – Viral

SEKALI imbas melihat wajah seorang pengguna aplikasi TikTok yang mempunyai lebih 400,000 pengikut ini membuatkan ramai berasa keliru. Walaupun jelas sekali suaranya garau apabila bercakap atau menyanyi, masih ada yang sukar mempercayai pengguna akaun ray_drac itu adalah lelaki. “Cantiklah akak ni,” antara komen netizen gara-gara pemuda itu berwajah ‘jambu’. Pemuda berkenaan, Khairul Razin Nordin menganggap semua komen yang menyangkanya sebagai …

Read More »

(Video) Cikgu Memandu Langgar Lari Motosikal, Tapi Kantoi Sebab Nombor Plat Tertanggal

(Video) Cikgu Memandu Langgar Lari Motosikal, Tapi Kantoi Sebab Nombor Plat Tertanggal

Dua hari lepas, viral di Twitter video CCTV yang menunjukkan sebuah kereta Kancil telah melanggar seorang penunggang motosikal di simpang empat, di kawasan Taman Perling, Johor Bahru. Nabilah iaitu pengguna Twitter yang upload video tersebut merupakan kakak kepada penunggang motosikal yang jadi mangsa. seronok ye kereta kancil merah ni dah langgar adik aku lepastu lari macam tu je. siapa siapa …

Read More »

Lelaki Tetak Bakal Ibu Mertua Sampai Mati Ditahan, Keluar Dari Tempat Sembunyi Sebab Lapar!

Baru-baru ini kita ada dengar pasal seorang lelaki yang menetak bakal ibu mertuanya sampai mati menggunakan parang dan pihak polis masih berusaha untuk mengesan dia. Malam tadi, suspek telahpun ditahan selepas keluar dari kawasan persembunyiannya di kawasan hutan di Kampung Binanjar, Paitan. Menurut laporan Harian Metro, suspek keluar dari tempat persembunyiannya itu sebab dia berasa lapar. Kesian dia ya, kah! …

Read More »